Fler beställningar, färre bekymmer och nöjdare kunder.
Tack vare funktionen Onlinebeställning
Onlinebeställning är en modern funktion i Elementary POS-systemet som gör det möjligt för gäster att beställa på distans – antingen direkt från bordet eller hemifrån. Beställningen görs enkelt via en QR-kod. Detta snabbar upp beställningsprocessen, minskar personalbehovet, ökar antalet beställningar och förbättrar kundnöjdheten – oavsett om det gäller en restaurang, bistro, café eller snabbmatsställe.
Högt betyg – 4.8 på Google Play
Fördelar för ditt företag
Mer effektivitet – mindre tidsåtgång
Systemet för onlinebeställning snabbar upp processen för att ta emot och hantera beställningar, vilket sparar personalens tid och ökar företagets totala produktivitet. Du kan hantera fler beställningar med färre medarbetare.
Minskad risk för fel
Tack vare att beställningarna registreras digitalt minimeras de fel som kan uppstå vid manuell överföring.
Högre kundnöjdhet med onlinebeställning
Snabbare och mer träffsäker service leder till högre kundnöjdhet, eftersom gästerna uppskattar det moderna och bekväma sättet att beställa.
Så här fungerar det
Serveringsställe
Placering av QR-koden
QR-koderna ska placeras på individuella bord.
Visa erbjudandet
Kunden skannar QR-koden med sin mobila enhet och ser erbjudandet. Elementary POS-systemet gör det möjligt att välja vilka försäljningsartiklar som ska erbjudas som en del av onlinebeställning. Du kan göra hela menyn tillgänglig eller endast specifika artiklar, såsom drycker.
Skapa en beställning
Kunden väljer artiklar från menyn och skickar beställningen direkt från sin telefon.
Beställningshantering
Beställningen visas omedelbart på operatörens enhet. Om du kopplar en separat skärm, t.ex. för köket och baren, skickas beställningarna automatiskt till respektive enhet.
Leverans av beställning
När beställningen är klar för leverans kan personalen glatt ta med den till kundens bord.
Betalning
Kunden betalar med kort eller kontanter när de lämnar verksamheten. Visste du? Vi utvecklar just nu en funktion som gör det möjligt för gäster att betala utan att behöva kalla på personal!
Obemannad verksamhet
Placering av QR-koden
QR-koder placeras på borden eller på synliga platser inom verksamheten.
Visa erbjudandet
Kunden skannar QR-koden med sin mobila enhet och öppnar företagets meny. Elementary POS-systemet gör det möjligt att välja vilka artiklar som ska erbjudas som en del av onlinebeställning. Du kan göra hela menyn tillgänglig eller endast specifika artiklar, såsom drycker.
Skapa en beställning
Kunden väljer artiklar från menyn och skickar beställningen direkt från sin telefon.
Beställningshantering
Beställningen visas omedelbart i verksamheten.
Leverans av beställning
När beställningen är klar ändrar operatören beställningsstatus till Klar för upphämtning. Den aktuella statusen visas på beställningsskärmen.
Upphämtning av beställning
När kunden ser på skärmen att beställningen är klar för upphämtning, hämtar hen den från utlämningsdisken och betalar direkt till operatören. Visste du? Vi utvecklar just nu en funktion som gör det möjligt för gäster att betala utan att behöva kalla på personal!
Boka demo
Vill du veta mer om Elementary POS kassasystem?
Kontakta oss idag så pratar vi mer om hur vi kan hjälpa dig att ta fram en kassalösning som passar just din verksamhet. Du kan också ringa oss på +46 10 195 92 00 .
Genom att skicka in delta formulär ger du oss tillåtelse att kontakta dig via telefon och e-post samt att ta emot marknadskommunikation. Du kan avsluta prenumerationen när som helst. För mer information om vår integritetspolicy, läs mer under villkor och avtal.